mandag 2. mai 2011

Ditt første ord på skolen - oppgave 5 - Vinterscrappen på Scraphaugen

Mitt bidrag til oppgave 5 i Vinterscrappen på Scraphaugen :o)

Oppgaven lød som følger:
"Vi vil derfor denne runden at dere skal enten:
1. Bli inspirert av et brettspill( evt vanlige kort) hvor dere skal scrappe et prosjekt. Man må tydelig se hvilket spill man er inspirert av.
2. Ta utgangspunkt i påskens farger og la den ose av påske, vår og god stemning.

Her er det lov å leke seg max. Skriv hvilken løsning dere gikk for, og gjerne ta med en materialliste når dere legger inn bildet"

Jeg tok utgangspunkt i oppgave 1 :o)

Bildet er tatt av Daniel første skoledag hvor de skulle skrive navn på kladdeboka de fikk :o) Altså hans først "ord" på skolen :o)

Jeg har brukt:

- mønsterpapir fra MelissaFrances + EK Success + Keeping Memories alive
- thickers + bokstaver fra Cosmo Cricket
- metallpynt fra Panduro med crackel paint
- diverse blomster
- Tim Holtz filmstrip ribbon

Takk for at du titter :o)



Detaljer:





lørdag 30. april 2011

lang lang rekke - sketch # 71 at Inspired blueprints

My contribution to the sketch # 71 at Inspired blueprints :o)

Here is the sketch:



And here is my take on the sketch:

The photos is of my son Daniel on his first day at school. The title lang lang rekke (translated to long long row) is right before they are going into the clasroom :o)
This is one layout of many of Daniel's first day of school ;o)

I have used:

- white bazzill
- glimmermist
- scraps
- various flowers
- QK Revolution lamppost
- thickers
- stickers from Basic Grey
- the "monsters" and clouds is cut out from 3ndy Papir

Thanks for looking :o)



Details:



endelig skolegutt - Casapapiralong april

Mitt bidrag til Casapapiralong for april ved Casakreativ :o)

Oppgaven var å bruke noe søppel og minimum 10 blomster :o)

Søppelet jeg har brukt er den brune, grønne og hvite borden rett under bildet. Den er klippet ut fra en eske med gule splitt-erter :O)

Bildene er av Daniel første skoledag. Han både gleder og gruer seg og må derfor gjøre litt grimaser :o)

Jeg har brukt:

- mønsterpapir fra 3ndy Papir
- div restepapir
- thickers + Adornit
- diverse blomster
- transparent lysekrone fra Theresa Collins
- Prima bling
- QK blad

Takk for at du titter :o)




Detaljer:



fredag 29. april 2011

1. skoledag - Thats just so cute # 11

Mitt bidrag til Thats just so cute sin konkurranse # 11 den STORE dagen :o)

1. skoledag for Daniel :o)
Store sommerfugler i magen den dagen ja. "Gruglede" seg er ordet for denne dagen :o)

Jeg har brukt:

- brun bazzill
- mønsterpapir fra The Paper Loft
- chipboard fra Bazzill
- metallpynt fra Tim Holtz
- film strip ribbon fra Tim Holtz
- sommerfugler fra nett, mistet og dekket med diamond glaze
- tekstboks fra Moulin Rouge serien til Prima
- bokstaver fra MM (Stickers sprayet med adirondack)
- malt med cracle paint med punchinella som mask
- bling fra Prima

Takk for at du titter :o)



Detaljer:







torsdag 28. april 2011

Love Boat - April sketch at Crafty Scrappers

This is my take on the April Sketch at Crafty Scrappers :o)

Here is the sketch:




And here is my take on the sketch:

The photo is of my stephdaughter and her boyfriend, sitting in a little boat in Legoland in Denmark, summer 2006.

I have used:

- white bazzill
- scraps
- Hambley overlay
- glimmermist
- various flowers
- metal embellishment
- thickers

Thanks for looking :o)



Details:





tirsdag 26. april 2011

Opprop 1. skoledag - Creative Scrappers #151 and Sketchy Colors #68

Opprop 1. skoledag – Creative Scrappers sketch 151 and Sketchy colors #68.

My contribution to Creative Scrappers sketch # 151 and challenge # 68 at Sketchy colors .

Creative Scrappers sketch:



Sketchy colors challenge:
color challenge: Blue, beige & white

The photos is of my son Daniel on his first day at school. We are waiting for his teacher to call his name (opprop) and we go up and shake hands with her :o)

I have used:
- Leight beige bazzill
- scraps
- Thickers from Heidi Swapp + unknown die cut
- Tim Holtz filmstrip ribbon
- Frame from a Norwegian shop Kort og Godt http://www.kortoggodt.com/
- Skull cut out of paper from Poppydesign – Vibeke Spigseth
- Butterflies from web
- Brick stamp from Magnolia
- Punch from EK Success
- Staples

Thanks for looking :o)



Details:





søndag 17. april 2011

free spirit - Oppgave 4 i vinterscrappen på Scraphaugen

Dette var mitt bidrag til Oppgave 4 i vinterscrappen på Scraphaugen :o)

Oppgaven var som følger:

Disse kravene skal være innfridd:

- elementene hjerte eller stjerne eller sirkel skal være gjentatt på prosjektet minimum 6 ganger
- vil også se bruk av søm
- ikke blomster

Takk for at du titter :o)



Details:



lørdag 9. april 2011

Dekkmester - Oppgave 3 i Vinterscrappen på Scraphaugen

Mitt bidrag til runde 3 i Vinterscrappen ved Scraphaugen :o)


JEG VANT RUNDE 3 !!!!!!!!!!!!!! :o))))))

Oppgaven lød som følger:
~ prosjektet skal hovedsaklig være metall, dvs det kan være ark med shimmer effekt, metall, ha metall effekter/elementer
~ ha høy glam faktor

Jeg har brukt:

- mønsterpapir fra Basic Grey
- restepapir
- chipboard trinser fra Maya Road
- QK Abigail og Moxie
- bånd
- diverse metallpynt
- dymo
- Hambley overlay
- raindrops
- ramme med embossing

Takk for at du titter :o)




Detaljbilder:







torsdag 7. april 2011

A modest little boy - Sassy Lil` Sketches 7`th reveal - April

My son has birthday today !!! :o) HAPPY BIRTHDAY DANIEL......LOVE YOU ♥♥♥

Here is the sketch on Sassy Lil`sketches 7`th April.

Made by Cherie Averill :o)



And here is my take on the sketch:

I have used:

- white bazzill
- scraps and paper from Cratepaper
- brown Airondack
- letters from Basic Grey / Adornit / Jenny Bowlin
- transparent bird from Maya Road
- tags from Jilibean Soup
- butteflies from Chatterbox
- chipboard from Basic Grey
- Prima flowers

Thanks for looking :o)




Details:








Layout Paper Sponsor this month is:

Cropstop


Layout Digi Sponsor this month is:

Digi Doodle Shops


Card Sponsor this month is:

Crafters Workshop


REMEMBER THE CARD SKETCHES !!!!! YOU FIND IT HERE

Hope you will play along :o)
Upload your LO `in the gallery before May 5th at 11:59 PM EST !!!

onsdag 30. mars 2011

On the top - Casapapiralong mars 2011

Mitt bidrag til Casapapiralong mars 2011 på Casakreativ :o)

Bildene er av Daniel i mini-lykkehjulet på Tusenfryd sommeren 2006 :O)

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- brukt maskerings mesh fra Jernia som masks
- blomstene er laget av osteklut sprayet med glimmermist
- bokstavene chipboard fra Basic Grey + Adornit
- selvlagde stjerner
- skyer er stempel fra Vibeke Spigseth
- transparente blader fra Heidi Swapp

Takk for at du titter :o)



Detaljbilder:



tirsdag 29. mars 2011

Full av sjarm - Casarunway oppgave 6

Mitt bidrag til Casarunway oppgave 6 på Casakreativ

Oppgaven lød:
Bruke lerret/sticky back canvas, (sliter du med å få tak i noen form for lerret vil bruk av tekstiler som ligner på Lerret som erstatning også bli godkjent. Feks Lin, dongeri osv)Så jeg vil se noe av lerret (tekstiler) på din LO! Det må være såpass tydelig at det er lett å gjenkjenne.
I tillegg vil jeg dere skal bruke stensiler/masks som et element!

Bildene er av Daniel ved Åmotdammen, august 2006.

Jeg har brukt:

- beige bazzill
- linstoff
- mønsterpapir fra Scenicroutepaper + Lifes Journey + bølgepapp
- chipboard fra Maya Road med crackle paint fra Tim Holtz
- filmstrip ribbon fra Tim Holtz
- magic mesh
- bokstaver fra Adornit + Jenny Bowlin
- metallpynt, embosset
- masks fra Prima
- osteklut
- glimmermist
- knapper

Takk for at du titter :o)




Detaljbilder:







fredag 25. mars 2011

Special kid - oppgave 2 i Vinterscrappen på Scraphaugen

Mitt bidrag til runde 2 i Vinterscrappen ved Scraphaugen :o)


JEG VANT RUNDE 2 !!!!!!!!!!!!!! :o))))))


Oppgave 2 var denne skissen:



Bildet er av Daniel, tatt litt overraskende, sommer 2006.

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- glimmermist
- diverse restepapir + bølgepapp
- magic mesh
- Tim Holtz filmstrip-ribbon
- ukjent stempel
- punchinella brukt som masks
- tittel er overlay (ukjent merke)

Takk for at du titter :o)



Detaljer: