mandag 7. mars 2011

Sassy Lil`sketches 7`th reveal - March

Here is the sketch on Sassy Lil`sketches 7`th March :o)

Made by Cherie Averill :o)



And here is my take on the sketch:



Details:



Sponsor this month is Nikki Sivils


March digisponsor is:

Sassy Studio Design




Hope you will play along :o)
Upload your LO `in the gallery before April 5th at 11:59 PM EST !!!

Remember that there are also card challenges at Sassy Lil` Sketches. You can find it here

lørdag 5. mars 2011

Tusenfryd 2006 - Vinterscrappen, oppgave 1 på Scraphaugen

Mitt bidrag til Vinterscrappens oppgave 1 på Scraphaugen :o)

Første oppgave lød som følger:
"Første oppgave er forholdsvis "fri", dvs vi vil se krativ bruk av maling/medium på prosjektet ditt. Du kan altså bruke maling, mist, gesso, voks, Sparkel(!), decopage, distress ink, lim, ja alt hva du kan komme på. I tillegg må en serviett være representert på prosjektet."

Bildene er som tittelen sin fra Tusenfryd i 2006 :o)

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- serviett
- mask fra Tim Holtz
- glimmermist
- bølgepapp
- tau
- sommerfugler printet ut fra nett
- diverse metallpynt

Takk for at du titter :o)




Detaljer:




tirsdag 1. mars 2011

uten tittel - Casarunaway oppgave 2

Dette var mitt bidrag til Casarunway oppgave 2 på Casakreativ

Oppgaven lød slik:

Slå dere løs og lek med mønster og farger!

Jeg har følgende tre krav:
- minimum én hjemmelaget blomst på LOen, og den skal ha en fremtredende plass,
- minimum tre ulike bånd (det du evt bruker på å lage blomsten av, regnes ikke med her, symaskintråd godtas ikke),
- minimum fem ulike mønsterark (overlays, bobleplast, gamle boksider/noteark eller bølgepapp godtas ikke som mønsterark)

Bildet er av Daniel på Tusenfryd, 2006 :o)

Jeg har brukt 11 forskjellige restepapir og fire forskjellige bånd :o)
- EK Punch.
- hjemmelaget blomst

Det ble ingen tittel eller journaling denne gangen :o)
Bare fargerik moro :o)

Takk for at du titter :o)




Detaljer:

Du tar "lappen"

Dette er en dobbel LO jeg har laget som inspirasjons LO til månedskonkurransen i mars på scrapbook express :o)

Bildene er av Daniel når han tar "lappen" på Tusenfryd i 2006 :o)

Jeg har brukt:

- grønn bazzill
- mønsterpapir fra Chatterbox og ukeblad
- thickers
- chipboard sirkler fra Imagintion Project
- border punch fra Martha Stewart
- stickers fra Karen Foster + Paper Pizazz
- stempler fra Kaiserkraft
- Hambley overlay

Takk for at du titter :o)



Detaljer:



fredag 25. februar 2011

Just cruisin - Oppgave 1 - CASArunaway

Dette var mitt bidrag i CASArunaway oppgave 1, på Casakreativ :o)

Oppgaven lød som følger:
Så i tillegg til farger vil vi se:
Søm med ekte tråd i en eller annen fasong.
Pynteperler, raindrops, halvperler, brads eller hva dere har som passer sammen med dette.
Noe mist OG maling - det gir alltid noen tøffe effekter.
Og noen blomster vil vi og ha.
Tape skal og være synlig på denne. Her kan dere bruke japansk dekortape / washitape, maskeringstape, bandasjetape, gaffatape eller hva dere har.

Det skal være overskrift på LO'en dere lager.


Bildene er av Daniel i en attraksjon på Tusenfryd sommeren 2006 :

- hvit bazzill
- diverse restepapir
- akrylmaling + glimmermist
- transparent pynt fra Maya Road
- QK Frankie
- raindrops
- håndsydd
- washitape + tape fra 7-Gypsies
- stempel fra Hege Lundquist

Takk for at du titter :o)



Detaljer:





tirsdag 22. februar 2011

You love to fly - Casapapiralong februar 2011

Mitt bidrag til Casapapiralong februar 2011 på Casakreativ :o)

Bildet er av Daniel i en fly-attraksjon på Tusenfryd, 2006.

Jeg har brukt:

- blå bazzill
- diverse restepapir
- metallpynt fra Panduro
- bokstaver fra Doolebug Design + Adornit
- rub-ons fra Scrappers Choise
- robot fra Maya Road
- acrylmaling + glimmermist
- mursteinstempel fra Magnolia

Takk for at du titter :o)




Detaljbilder:



lørdag 19. februar 2011

Scrapperikts utfordring # 18 - Bare så fint at mamma måtte ta bilde

Mitt bidrag til Scrapperikets utfordring # 18 - bruk bølgepapp.

Bildene er av Daniel og Vidar i Tunisia i 2006. Det øverste bildet måtte jeg bare ta fordi veggen var så utrolig flott, derav tittelen. Det andre bildet er D og V som står foran en vill vesten-restaurant som var utrolig flott laget :o)

Jeg har brukt:

- kraftkartong
- mønsterpapir fra Basic Grey
- bølgepapp
- overlay fra Hambley
- grungeboard
- bokark

Takk for at du titter :o)

søndag 13. februar 2011

Scrappehusets "Vi tar`n" - Dragetur

Her er mitt bidrag til Scrappehusets "Vi tar`n" :o)

Dette var LO`en vi skulle la oss inspirere av. Den er laget av Michelle Clement




Bildene er av Daniel og B-T i mini berg- og dalbanen på Tusenfryd, sommeren 2006.

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- masse forskjellig restepapir, blant annet Kaiserkraft
- thickers
- QK Frankie + stickers fra Basic Grey
- Maya Road transparent ugle
- tickets fra Tim Holtz
- brad fra Panduro

Takk for at du titter :o)




Detaljer:





søndag 6. februar 2011

Sassy Lil`sketches 7`th reveal

Here is the sketch on Sassy Lil`sketches 7`th February :o)

This is my first LO as a member at the design team at Sassy Lil`sketches ...very exciting.

Here is the sketch, made by Cherie Averill :o)



And here is my LO for the 7`th Sassies Sketch.

I have used:

- white bazzill
- cardboard
- patterned paper from Daisyd`s + 3ndy Papir
- thickers
- QK balloons
- digistamp from Lauretta's Digital Stamps



Details:





Sponsors this month is:

Lauretta's Digital Stamps


Expressions Vinyl



Card Sketches

Cosmo Cricket



I hope you will play along with us this month. There are great prizes to win :o)
Your layout must be linked on the Sassy Lil` Sketches by March 5th at 11:59 PM EST

lørdag 29. januar 2011

Din første loop - Scrap Fit - Workout # 36

My contribution to Scrapfit - Workout # 36 where you should use paper strips from at least two different manufactures and include a strip or row of embellishments :o)

Din første loop = your first loop


This is Daniels first time in a rollercoaster. B-T was with him and Daniel both dreaded and looked forward to it :o) I took a photo when they was in the loop :o)


I have used:

- white bazzill
- scraps from among others Basic Grey, SEI adn 3dy Papir
- letters from Jenny Bowlin and QK Revolution Magnolia
- various metalembellishment
- Maya Road transparent tag
- tickets (unknown)
- stamp from 7-Gypsies and "det lille ekstra"

Thanks for looking :o)




Details:



torsdag 27. januar 2011

Tusenfryd 2006 - XOXO January

This is my contribution to the scrapliftchallenge at
XOXO



Their sponsor for January is
SWEET PEACH CROP SHOP.



I choose to scraplift this beautiful LO made of Alaina Erickson




The photo is of my son Daniel at the amusentpark that in English is called "Daisy" :o)

I have used:

- white bazzill
- various scraps
- Prima flowers
- QK Eliza and Adornit
- various lace
- clock from Maya Road
- various metal embellishment
- punchborder

Thank you so much for looking :o)



Details:



tirsdag 25. januar 2011

Jeg tror ikke jeg tør - Thats just so cute Colors 1

Mitt bidrag til Thats just so cute Colors 1 :o)

Bildet er av Daniel i Jesperhus blomsterpark. Han var svært skeptisk til å hilse på krokodillen, men gjorde det til slutt :o)

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- acryl maling
- diverse restepapir + bølgepapp
- filt fra Panduro
- bokstaver fra MM og Heidi Swapp

Takk for at du titter :o)



Detaljbilder:



lørdag 22. januar 2011

Høyt henger`n og blid er`n - Casapapiralong, januar 2011

Mitt bidrag til Casapapiralong for januar 2011 hvor oppgaven var å lage et eller annet som er papirholdig og som inneholder et eller annet hvor tape i en eller annen fasong er brukt :o)

Bildene er av "svigersønn" på Tusenfryd, sommer 2006.

Tapen er målebåndet, tape med skrift og strekkode :o)

Jeg har brukt:

- hvit bazzill + restepapir
- blå mist
- bokstaver fra Provocraft og Doodlebugdesign
- filt fra Kaiser
- tape fra 7-Gypsies og Tim Holtz filmstrip
- strekkodetape (ukjent)
- stemple fra Stampers Anonymous

Takk for at du titter :o)



Detaljbilder:



søndag 9. januar 2011

et lite dukkehjem - skissedilla # 93

Mitt bidrag til skissedilla # 93 !

Skissedillas skisse:



Bildet er av Daniel sittende på den pittelille benken utenfor et blomsterhus i Jesperhus blomsterpark, sommeren 2006 :D

Jeg har brukt:

- hvit bazzill
- mønsterpapir fra et ukeblad + restepapir
- glimmermist
- klokker fra Maya Road
- Hambley overlay
- diverse blomster
- Thickers + Adornit
- sommerfugler printet fra nett, inket og tatt på et lag med Diamond Glaze
- raindrops
- diecut ramme (ukjent)

Takk for at du titter :o)



Detaljer: